SL

Hej!
Nu hände det här för två veckor sedan men jag är fortfarande sur på det. Jag skulle åka hem ifrån skolan och hade en jätte bra vägg planerad men det var ju självklart med SL så det gick ju åt H-vete. Bussen skulle gå 15:45 från min skola och då skulle jag hinna med en buss som gick 16:07 ifrån Täby C och behöva vänta på den i typ 3 min. Men så blev det inte istället så blev den första bussen försenad med 5 min och då missade jag den andra med bara några sekunder. Men lite tur hade jag i alla fall eftersom det gick en annan buss strax efter men den gick ju inte direkt till upplands väsby utan den gick till sollentuna så jag behövde ta pendeltåget där ifrån och åka till märsta och jag tycker att det är oaccsebtabelt att det ska ta så lång tid ifrån täby till märsta. Vad tycker ni? Och sedan undrar jag hur SL tänker när de säger att de tycker att flera ska åka kommunalt när deras bussar inte ens går i tid så att man kanske missar sin anslutning dit man ska.....

Tills nästa gång.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0